Wednesday, August 24, 2011

Η αξιοπιστία των πινάκων

Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, οι διάφοροι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών παρουσιάζονται ως δήθεν αξιόπιστοι, τη στιγμή που με διάφορα προσχήματα κάποιοι καταφέρνουν σκαρφαλώνουν στις πρώτες θέσεις. Η παρακάτω καταγγελία δείχνει μία τέτοια περίπτωση, που φυσικά κάθε άλλο παρά μοναδική είναι:

"Με ποιο κριτήριο τοποθέτησε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης τους Αναπληρωτές Μειωμένου Ωραρίου της Β� φάσης; Με το κριτήριο της αυθαιρεσίας και του ετσιθελισμού.

Επικαλούμενη την υπ' αριθ Υ.Α. 35557/9-4-2003 που έχει ισχύ για τους αναπληρωτές κανονικού ωραρίου η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης «προώθησε» τους έγγαμους και έχοντες παιδιά εκπαιδευτικούς Γαλλικής και Γερμανικής μοιράζοντας τους 14ωρα και 12ωρα, ανεξάρτητα με το πόσο ψηλά ή χαμηλά βρίσκονταν στους πίνακες, μεροληπτώντας εις βάρος πολυάριθμων εκπαιδευτικών που βρίσκονται ψηλότερα στην κατάταξη, «τιμωρώντας» τους που δε φρόντισαν να παντρευτούν και να κάνουν παιδιά. Έτσι οι άγαμοι και άτεκνοι καταδικάζονται σε ακόμη πιο μειωμένα ωράρια 8-12 ωρών, γεγονός που είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση των απολαβών τους και ως έμμεσο τον πιθανό αποκλεισμό τους από τα ταμεία του ΟΑΕΔ, όταν σε λίγους μήνες θα ξαναβρεθούν άνεργοι. Ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων με πέντε χρόνια προϋπηρεσίας βρέθηκαν να έχουν λιγότερες ώρες από συναδέλφους που έχουν 2 ή και 3 έτη προϋπηρεσίας. Επιπλέον, �και σε περίπτωση που αναγνωριστεί η φετινή προϋπηρεσία, αλλά και όταν προσμετρηθεί στον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ- θα βρέθουν αμέσως πολύ χαμηλότερα στην κατάταξη των πινάκων, συγκριτικά με τους προνομιούχους που προτιμήθηκαν από το ΠΥΣΠΕ, ματαιώνοντας έτσι τις προσπάθειες σωρείας ετών και διαιωνίζοντας την κατάσταση. Κι όλα αυτά απλά επειδή η Πρωτοβάθμια Δυτικής Θεσσαλονίκης -ίσως καλοπροαίρετα, ωστόσο παράνομα- έτσι το θέλησε. Το μοναδικό που καταφέρνει με αυτή της την τάση είναι να αποκλείει συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες και να δημιουργεί πόλωση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.

Επίσης η όλη διαδικασία πρόσληψης στηρίχτηκε σε ελλιπή στοιχεία, διότι όταν οι αναπληρωτές κλήθηκαν να δηλώσουν περιοχές και σχολεία θα έπρεπε ήδη να είναι ομαδοποιημένα τα σχολεία και να αναφέρεται ποια είναι τα σχολεία που έχουν λειτουργικά κενά και πόσων ωρών είναι αυτά τα κενά, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση με διαφάνεια να επιλέξουν αυτά της προτίμησης τους. Όπως γίνεται και σε λοιπά μέρη της Ελλάδας. O αριθμός ενστάσεων στη Δυτική Θεσσαλονίκη μιλάει άλλωστε από μόνος του �

Είναι σαφώς ευθύνη του υπουργείου να αυξήσει τα επιδόματα γάμου και κυρίως των παιδιών, καθώς αυτοί οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν μία χρηματική απολαβή επιπλέον, δεν δικαιολογείται όμως να προηγούνται στην τοποθέτηση και στο ωράριο! Και έως ότου θεσπιστεί νόμος που να δίνει προτεραιότητα στους παντρεμένους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, όλοι μαζί θα αγωνιστούμε για να αντιστρέψουμε την αδικία που εδώ και 4 μήνες υποβαθμίζει την προϋπηρεσία, τα οικονομικά και τις ζωές μας.

Απαιτούμε οι τοποθετήσεις μας να γίνουν από την αρχή, με γνώμονα τη σειρά μας στους πίνακες αναπληρωτών και όχι κρυφούς πίνακες με κοινωνικά κριτήρια που η ίδια η Διεύθυνση επικαλείται. Να αναρτούνται τα ονόματα, οι ώρες και τα σχολεία στο διαδίκτυο (όπως γίνεται στις περισσότερες διευθύνσεις στην Ελλάδα και σύμφωνα με τον Νόμο υπ� αριθ. 3861), ώστε να υπάρχει διαφάνεια και έλεγχος στις κινήσεις του ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης.

1. Το ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης λαμβάνει υπόψη κοινωνικά κριτήρια του άρθρου 138, παρ.1, περίπτωση γ του Ν. 2725/1999 και την υπ' αριθ Υ.Α. 35557/9-4-2003 για την τοποθέτηση αναπληρωτών με μειωμένο ωράριο. Αυτός ο νόμος δεν αφορά σε καμία περίπτωση την ανάθεση του αριθμού ωρών στους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου παρά μόνο στην επιλογή σχολείου, εφόσον έχουν την ίδια σειρά στον πίνακα. Το μόνο στοιχείο που αφορά στους ΑΜΩ και την ανάθεση σ�αυτούς εργασίας αποτελεί το άρθρο 9 παρ 3. του Ν. 3848/2010, στο οποίο όμως δε γίνεται καμία αναφορά πως προέχουν οι εκπαιδευτικοί με κοινωνικά κριτήρια ως προς το ωράριο. Ως εκ τούτου η εφαρμογή των κοινωνικών κριτηρίων εδώ δεν ισχύει, καθώς δεν προκύπτει από τη νομοθεσία. ’λλωστε και στο υπ� αριθμ. Φ.361.1/697/126794/Δ1/14-10-2010 έγγραφο του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου, πουθενά δεν γίνεται αναφορά πως στα πλαίσια της τοποθέτησης εκπαιδευτικών, μπορεί και δικαιούται το ΠΥΣΠΕ να διαμορφώσει το ωράριο αποφασίζοντας πως οι μη έχοντες κοινωνικά κριτήρια δεν θα πάρουν πέραν των 12 ωρών, δημιουργώντας έτσι κυριολεκτικά ανισότητες μεταξύ ίσων και μάλιστα σε βάρος των προπορευομένων από πλευράς προσόντων.

�Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Ωρομισθίων Θεσσαλονίκης�"


Η ευσπλαχνία των στελεχών της εκπαίδευσης για όσους έχουν παιδιά περιλαμβάνει και πολλές άλλες κατηγορίες αναξιοπαθούντων, όπως ψευτοανάπηρους, συγγενείς εκπαιδευτικών που θα υποφέρουν αν δεν ενταχθούν στο γνώριμο οικογενειακό περιβάλλον, αγοράκια και κοριτσάκια που προσφέρουν απλόχερα διάφορες υπηρεσίες. Όλα αυτά περνούν ύποπτα απαρατήρητα από την εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ίσως γιατί ανάμεσα στα "κοινωνικά κριτήρια" πολλές φορές ανήκει και η κομματική ταυτότητα...