Saturday, April 30, 2011

Ο Χρήστος Μακρίδης και το ποιοτικό πολιτικό άλμα

Ένα ενδιαφέρον άρθρο του Χρήστου Μαρκίδη, εκπαιδευτικού και Πολιτικού Επιστήμονος - Τεχνολόγου Γεωπόνου - Παιδαγωγού επιγράφεται "Για ένα ποιοτικό πολιτικό άλμα της κοινωνίας...." και μεταξύ πολλών άλλων αναφέρει:

"Μάθαμε να διαφωνούμε σε θέματα που θα έπρεπε να διαμορφώνουμε κοινό προβληματισμό με συνέπεια τον ανεδαφικό κατακερματισμό της συνοχής του κοινωνικού σώματος σε αντίπαλα στρατόπεδα διευκολύνοντας έτσι την χειραγώγηση των πολιτών από πελατειακά κόμματα και από διάφορα διαπλεκόμενα συμφέροντα. Πρέπει να επικρατήσει η αίσθηση της συλλογικότητας σε βάρος ή μάλλον σε διάσταση του ατομισμού της ηθικής του ατομικού βολέματος και της διαφθοράς.."


Παραλείπουμε τις υπόλοιπες κενολογίες που χαρακτηρίζουν το εν λόγω άρθρο, καθώς οι πολιτικοί λόγοι έχουν καταστεί προ πολλού ανιαροί.

Το δικό μας ερώτημα είναι το εξής:


Ο Χρήστος Μαρκίδης που μέσω του συγκεκριμένου άρθρου επιζητά το ποιοτικό πολιτικό άλμα διετέλεσε Διευθυντής του 2ου IΕΚ Πειραιά. ’ραγε, οι προσλήψεις τις οποίες διεκπεραίωσε κατά τη διάρκεια της θητείας του δεν είχαν πελατειακό χαρακτήρα και ήταν ανεπηρέαστες από διαπλεκόμενα συμφέροντα;


Δε θα μπορούσαμε πάντως να μην τονίσουμε το ταλέντο του Χρήστου Μαρκίδη στο χαριτωμένο λόγο, καθώς ο ίδιος αναφερόμενος στο 2ο ΙΕΚ Πειραιά έγραφε:

"Το 2ο Δ/ΙΕΚ Πειραιά, με ισχυρά θεμέλια εκπαιδευτικής εμπειρίας και οδηγό την πάγια δέσμευσή του για ενεργό και ουσιαστική εμπλοκή � συμμετοχή στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι και στη προσπάθεια των σπουδαστών του για άμεση απόκτηση γνώσεων και αντίστοιχη ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων..."


Ποιά είναι άραγε τα "ισχυρά θεμέλια εκπαιδευτικής εμπειρίας" οποιουδήποτε ΙΕΚ της χώρας - συμπεριλαμβανομένου φυσικά του 2ου ΙΕΚ Πειραιά - όταν τα θεμέλια αυτά αλλάζουν με κάθε αλλαγή πολιτικής ηγεσίας;

Συνεχίζουμε με τις μπαρούφες του εύγλωττου διεθυντή ΙΕΚ:

"Δεν παραιτείται από τη θεμελιακή αιτιολογία της ύπαρξής του. Τουναντίον, μέσα σε κλίμα αλληλοσεβασμού και αγαστής συνεργασίας με την κεντρική διοίκηση του Ο.Ε.Ε.Κ, από κοινού με τους έμπειρους και άξιους εκπαιδευτές του, υπηρετεί σταθερά το διαχρονικό όραμα, τις αξίες και τους στόχους της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

...Με όχημα το εμπνευσμένο, ευέλικτο και διαλεκτικά δομημένο πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης του Ο.Ε.Ε.Κ, τα εξοπλισμένα με σύγχρονα εποπτικά μέσα διδασκαλίας εργαστήρια και αιχμή τις καινοτόμες ειδικότητές του, το 2ο Δ/ΙΕΚ Πειραιά έχοντας στο κέντρο της καθημερινής του δράσης και προσοχής τον άνθρωπο � σπουδαστή, συνεχίζει αμετακίνητα και σταθερά, με όπλα την υπευθυνότητα και την συνέπεια, το μεράκι και τον πολιτισμό, να χτίζει τις επαγγελματικές βάσεις για το ελπιδοφόρο μέλλον των σπουδαστών του."


Μόνο ένας χρήστης ισχυρών ναρκωτικών θα έβλεπε τα προγράμματα του ΟΕΕΚ ως "εμπνευσμένα, ευέλικτα, διαλεκτικά δομημένα", και το ίδιο ισχύει και για όλες τις εγκαταστάσεις όλων των δημοσίων ΙΕΚ της χώρας. Πώς άραγε το Υπουργείο Παιδείας επιτρέπει τέτοια παραπληροφόρηση για την πραγματική εικόνα των δημοσίων ΙΕΚ;

Σε άλλα κείμενά του, ο αιθεροβάμων διευθυντής χαρακτηρίζει το ΙΕΚ του "κόσμημα του Πειραιά, κοιτίδα που έδωσε νέα πνοή στην περιοχή, που έχει αναδείξει επιτυχημένους επαγγελματίες σε νευραλγικές θέσεις"(!)

Βέβαια, αυτή η αντιδιαστολή μεταξύ βιτρίνας και πραγματικότητας δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του 2ου ΙΕΚ Πειραιά, ούτε μόνο του ΟΕΕΚ. Αρκεί να συγκρίνουμε τις τηλεοπτικές διαφημίσεις των σχολών του ΟΑΕΔ με τα βίντεο που ανεβάζουν οι ίδιοι οι "καταρτιζόμενοι" για να δούμε πως το Ελληνικό δημόσιο είναι ένοχο απάτης του χειρίστου είδους.

Όσο για το Χρήστο Μακρίδη, τον οποίο μπορεί στο μέλλον να ξαναδούμε σε παρόμοιο ρόλο, η πορεία του μιλάει από μόνη της και είναι χαρακτηριστική πολλών αντίστοιχων περιπτώσεων:


"Πτυχιούχος:

γ) Τεχ. Γεωπονίας (Τμήμα Φυτικής Παραγωγής) του Τ.Ε.Ι Δυτικής Μακεδονίας.

β) Παιδαγωγικών Επιστημών (Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Ραλλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Πειραιά.

α) Πολιτικών Επιστημών και Διεθνών Σπουδών (Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας με κατεύθυνση την Συγκριτική Πολιτική Ανάλυση) του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

(σ.σ.: χαρακτηριστική πορεία πολλών φιλόδοξων αποφοίτων ΤΕΙ)

Υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία ως Έφεδρος Αξιωματικός του Σ.Ε.Μ. (Αρχηγός Σχολής Εφ. Αξ/κών) σε επιτελικές θέσεις στρατηγείων.
(σ.σ.: όπως και πολλοί σημερινοί πολιτικοί)

Ταυτόχρονα ως μέλος πολιτιστικών συλλόγων, επαγγελματικών-επιστημονικών ενώσεων, πολιτικών-κομματικών και συνδικαλιστικών οργανώσεων, αναπτύσσει ποικίλη και πλούσια κοινωνικοπολιτική δράση, τόσο στο κέντρο όσο και στην περιφέρεια."


Το τελευταίο αποτελεί μία πραγματικότητα για όλους τους φιλόδοξους εκπαιδευτικούς, που τρέχουν σε σωματεία, συλλόγους, ΜΚΟ και κομματικές και συνδικαλιστικές οργανώσεις για να εξασφαλίσουν την επαγγελματική τους άνοδο και επίπλευση. Και "στελέχη της εκπαίδευσης" σαν το Χρήστο Μαρκίδη, τα οποία επενδύουν στην "κοινωνική δράση" και τον πολιτικάντικο λόγο, υπάρχουν αμέτρητα.

Ας μην εντυπωσιάζονται λοιπόν οι πολίτες από τα λογίδρια των ηχηρών μεταλλικών δοχείων.