Friday, October 8, 2010

Απογραφή και μητρώα

Οι εκπαιδευτικοί που μέσω των συνδικαλιστών τους ξεσήκωσαν τον κόσμο για το θέμα της απογραφής, θεωρώντας πως αποτελεί σοβαρή παραβίαση των συντεχνιακών τους δικαιωμάτων, γιατί δεν αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο και για τα διάφορα μητρώα που κατά καιρούς το Υπουργείο Παιδείας (και ενίοτε και άλλα Υπουργεία) δημιουργεί;

Για παράδειγμα, δεν είδαμε κανέναν εκπαιδευτικό να διαμαρτύρεται για το παρακάτω μητρώο που πρσφάτως είδαμε να εξαγγέλεται:

"ΑΙΤΗΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ

Στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων, που έχουν εξαγγελθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σχετικά με τη δημιουργία του «Νέου Σχολείου», απαιτείται ανασχεδιασμός σε βάθος του σχολείου.

Ειδικότερα, απαιτείται αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών και εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού υλικού σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της προσχολικής αγωγής, ώστε να ανταποκρίνονται πληρέστερα στις σύγχρονες εκπαιδευτικές προτεραιότητες και στις οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις σε μία Κοινωνία της Γνώσης. Η αναμόρφωση αυτή θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προσαρμογή των Προγραμμάτων Σπουδών και του εκπαιδευτικού υλικού στις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις, ενσωμάτωση πολιτισμικών στοιχείων και ενίσχυση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, όπως προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή Πολιτική για την Εκπαίδευση.
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου και του Ελληνικού Δημοσίου, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση & Διά Βίου Μάθηση», αναλαμβάνει την κατάρτιση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών.

Προκειμένου το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο να αντεπεξέλθει στις ανωτέρω ανάγκες καλεί τους ενδιαφερόμενους, αφού πρώτα μελετήσουν το πλήρες κείμενο της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, να συμπληρώσουν αίτηση - βιογραφικό σημείωμα και να το υποβάλουν ηλεκτρονικά από τον παρόντα διαδικτυακό τόπο του Π.Ι. ακολουθώντας τις επισυναπτόμενες οδηγίες."


Επίσης δεν είδαμε κανέναν εκπαιδευτικό να διαμαρτύρεται για το "Μητρώο Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.)", καθώς αυτό αφορά την "Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη", που φυσικά θα αποφέρει πολύ χρήμα στις τσέπες των "επιμορφωτών".

Αντίθετα, αμέτρητοι είναι οι εκπαιδευτικοί που σπεύδουν με περισσή χαρά να δηλώσουν τα στοιχεία τους και να επιτύχουν, ενίοτε και με την κατάλληλη μεσολάβηση, την εγγραφή τους στα μητρώα αυτά, και στη συνέχεια καμαρώνουν για τα μητρώα στα οποία ανήκουν.

Τα μητρώα αυτά, τα οποία κάθε υπουργός θεωρεί καθήκον του να πολλαπλασιάσει, δεν έχουν κανένα ουσιαστικό έργο και χρησιμότητα παρά μόνο να αποτελούν ένα γραφειοκρατικό εμπόδιο που επιτρέπει σε κάποιους να επιδιώκουν επιτυχέστερα την πλήρη εξέλιξή τους σε καρεκλοκένταυρους.

Γιατί λοιπόν οι διάφοροι ολμέδες δε λένε τίποτα για αυτά τα μητρώα, αλλά αντίθετα τηρούν σιγή ιχθύος;